Îşi mai aduce cineva aminte de Red Dead Revolver? Un joc console-exclusive, produs de băieţii de la Rockstar (produs este cam mult spus, având în vedere că ei s-au ocupat doar de finisare). La vremea lui a fost un joc destul de reuşit, cu iz de platforming şi asemenea multor jocuri cu potenţial ratat, va primi un sequel, ce îşi spune Redemption.
Având deja experienţă la capitolul open-world, s-a hotărât ca şi jocul de faţă să aibă loc într-un asemenea spaţiu, renunţând la zonele limitate de niveluri din jocul precedent. Mai mult, producătorii se mândresc cu cea mai mare lume creată până acum (să nu uităm că se face comparaţia cu GTA, titlul ce momentan lasă amintiri plăcute celor dornici de plimbare). Este şi de înţeles, atâta timp cât vestul sălbatic trebuie să cuprindă zone cât mai vaste, precum şi mai multe aşezări; căci nu prea îţi poţi face treaba aşa cum trebuie într-o comunitate restrânsă. Dar, la fel ca în Grand Theft Auto, nu toate zonele vor putea fi explorate de la început, existând un sistem de unlock. Astfel, vor fi disponibile trei zone, şi anume: Frontiera, Great Plains şi partea de sud a graniţei cu Mexic. Rockstar chiar încurajează jucătorii să exploreze cât mai multe zone, să mai iasă la plimbare din când-în-când, să admire un asfinţit de pe creasta muntelui şi, de ce nu, o scurtă sesiune de vânătoare
În joc vor fi întâlnite mai multe tipuri de arme, din categorii separate. Astfel, pistoalele, puştile şi armele de distanţă îşi vor face loc în spinarea eroului, alături de un lasou sau o lampă cu kerosen. Până la patru arme pot fi echipate odată, trei din categoriile de mai sus şi un cuţit. Acestea vor apărea la locul lor şi nu vor fi scoase din neant. Din păcate, producătorii nu au dezvăluit încă şi inventarul şi modul de organizare al acestuia.
Dacă tot vorbim de arme şi focuri, este cazul să povestim puţin şi de sistemul de ochire "Dead Eye". Acesta, cunoscut deja de cei ce au gustat primul joc, are două moduri de funtionare: primul, în care timpul este încetinit şi este posibilă o ţintire mult mai precisă este descoperit destul de târziu pe parcursul jocului. A doua variantă de tragere încetineşte timpul şi oferă posibilitatea de marcare a ţintelor; odată reveniţi în timp real, gloanţele vor fi descărcate într-o succesiune rapidă. Extrem de asemănător cu ce se întâmplă în Call of Juarez: Bound in Blood, că tot a fost lansat recent... Există şi un sistem de duel, dar producătorii nu au detaliat prea mult acest concept, iar în demo-ul lansat nu a fost de întâlnit. Aceeaşi situaţie şi cu multiplayer-ul, deşi umblă vorba că nu va fi posibilă parcurgerea misiunilor în mod co-op.
Odată cu sistemul de luptă vine şi cel de cover. Ei bine, acesta este extrem de asemănător cu cel din GTA IV. A fost introdus şi un sistem de regenerare a vieţii, deci cover-ul devine şi mai util. Se pare că tot ce va exista în joc, începând cu butoaie şi terminând cu pietre de moară îţi vor oferi un acoperiş primitor în faţa ploii de plumbi.
Lumea înconjurătoare va avea mai multe orăşele, unele mai mici, altele mai mari, fiecare cu alt grad de dezvoltare. Cu alte cuvinte, pot fi atât oraşe unde totul este în paragină totală, cât şi oraşe dezvoltate, cu un număr mai mare de locuitori / NPC-uri, avansaţi pe scara tehnicii - un stâlp de telegraf, o gară. Există şi posibilitatea de a transforma un orăşel în oraş-fantomă, mod în care va rămâne o perioadă destul de lungă de timp. Este implementat ciclul zi-noapte, există vreme dinamică, şi există trafic - căruţe, călăreţi singuratici sau grupuri de bandiţi. Mai mult, NPC-urile respectă acest ciclu, astfel încât în timpul zilei pot fi găsiţi la datorie, pe când noapte sunt întâlniţi în taverna locală sau acasă, alături de familie. De intrat, se poate intra oriunde, şi tare am impresia că banca va fi prima care vă va face cu ochiul.
Drumul între oraşe poate fi parcurs călare, cu trăsura sau pe drumul de fier. Interesant este faptul că vor exista diferenţe în comportamentul cailor, în funcție de locul de unde au fost "împrumutaţi". Un cal crescut în sălbăticie nu se va comporta la fel ca cel furat din curtea şerifului, lucru ce aduce un plus de realism. Pe partea de fizică, este folosit Natural Motion's Euphoria, motor ce reproduce foarte realist mişcările; de exemplu căderea de pe cal sau momentul în care cineva este ucis la drumul mare.
Pe parcursul jocului, în afară de mini-game-uri şi povestea principală, vor fi generate aleatoriu evenimente din cele mai diverse. Unele te pot băga în belele inimaginabile, altele îţi pot fi de un real folos; tot ce trebuie să faci este să te asiguri că nu e o ambuscadă. Asta, deoarece AI-ul este extrem de dezvoltat în joc, atât pentru oameni cât şi pentru animale. Iar dacă toţi ştiu ce înseamnă un AI capabil pentru un om, cu animalele situația este puţin diferită: vulturii vor coborî odată ce vor da de un hoit, lupii vor alerga toată ziua după pradă, iar caii sunt suficient de destepţi cât să nu dea în gropi în cazul în care călăreţul este ocupat cu ţintitul.
Cei care deja au ceva istorie cu GTA-ul în spate, nu sunt străini de faptul că orice acţiune va avea represaliile ei. În Red Dead Redemption puteţi da peste oamenii legii sau vânători de recompense ce sunt mereu dispuși să vă arate calea cea dreaptă. Norocul vostru că încă nu s-au inventat telefoanele mobile, aşa că de întăriri nu poate fi vorba.
Cam atât ar fi de spus despre acest joc, demo-ul existent nelăsand să scape mai multe detalii. Oricum, tot ce se vede este îmbucurător şi se pare că producătorii încearcă din răsputeri să îşi atingă obiectivele. Până la lansare, vă rămâne Call of Juarez: BiB, numai bun de omorât timp şi bandiţi.
Sper ca nu v-am plictisit asa mult cu acest Preview.
In sfarsit l-am terminat. ( timp parcurs: 2 ore si 23 de minute).
Astept cat mai multe comentarii, intrebari si sugestii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu